onsdag 10. oktober 2012

Tema 11 - Interiør og eksteriør

Da er vi endelig ferdig med tema 11 som innebar å fotografere hus inni og utenpå. Vi har lært en hel masse om lys og lysforståelse, men ikke minst hvordan vi skal tenke for å få frem det beste av de husene vi skal fotografere. Jeg trodde dette var et tema jeg ikke kom til å like, og jeg likte det heller ikke mens jeg holdte på med den. Men egentlig nå i ettertid skjønner jeg at det vi lærte var veldig nyttig og vi vil absolutt få bruk for det i ettertid.
Oppgaven besto av fire deler:
- Storformatkamera
Vi fikk lov til å ta bilder i grupper med skolens storformatkamera. Veldig gøy å lærerikt, motivet på dette bildet hadde valgfritt motiv.
- Realfagsbygget
Vi skulle fotografere realfagsbygget på Gløshaugen i Trondheim i solskinn, overskyet, morgen og kveld i tillegg til inni bygget.
- Bilder til interiørmagasin
Vi skulle levere 5 bilder som skulle passe til et interiørmagasin vi selv valgte, skulle være en reportasje og ha en tittel.
- HDR
Et bilde av et bygg på en havn i HDR + et bilde av Rica nidelven.
(Jeg kommer ikke til å vise noen av disse to bildene pga. jeg er sterkt misfornøyd og skal ta nye)

På storformatbildet vil dere se at det er noe som har gått galt. På en eller annen måte har det kommet inn lys på bildet enten under fotografering eller mens vi var på mørkerommet.
Bildene til magasinet jeg valgte kommer jeg til å skifte ut, men jeg vil vise dem likevell. Det kommer til å komme ett nytt innlegg når jeg har fått tatt de nye bildene. Magasinet jeg valgte var Rom 1-2-3 og bildeserien heter "Mitt lille hjem"


Storformat

Realfagsbygget
Sol

Overskyet

Morgen

Kveld

Inne

"Mitt lille hjem"





Bildet som skal taes på nytt kommer i et senere innlegg når jeg har fått tatt dem :)

- Sandra 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar